sâmbătă, 18 mai 2013

Doar azi


Nu m-am legat de nici o credinţă. Îmi plac multe lucruri din multe religii şi îmi displac probabil la fel de multe. Nu stau să le număr, nu stau să lupt împotriva lor, le reţin numai pe cele care îmi plac şi încerc să le aplic în viaţa mea.
Despre reiki am auzit în trecere, nici măcar nu am întrebat ce este la ora respectivă, a rămas o informaţie pierdută printre toate celelalte care şi-au găsit punctul terminus în mintea mea.
Şi totuşi uneori informaţiile astea despre care nu ştiu când şi cum au ajuns la mine se trezesc şi mă bat la cap făcându-mă să caut mai mult, să încerc să le înţeleg.
Şi aşa am nimerit în încă unul din multiplele războaie de credinţe, aşa am citit despre ereziile drăceşti ale Orientului, biodraci şi practici dăunătoare (mda se recunoaşte tonul împăciuitor al creştinismului nu?)
Şi tot aşa am nimerit pe site-uri care vorbesc despre lumina, despre reiki ca o tehnică de vindecare în care se foloseşte puterea lui Dumnezeu.
Nu m-am lămurit ce este reiki, probabil mi-ar lua o viaţă să îi înţeleg regulile, simbolurile şi subtilităţile, nici nu am scopul acesta.
Pentru mine reiki este o altă cale, pe care unii oameni o aleg pentru că este dreptul lor să evolueze pe calea asta aşa cum este dreptul altora să evolueze prin post şi rugăciune, prin meditaţie şi mantre, nu mă amestec.
Am luat din reiki ce mi-a plăcut, 5 principii, nu ştiu dacă sunt mai multe, pe astea le-am întâlnit des şi mi-a plăcut mesajul lor, 5 principii pe care dacă le-am folosi consecvent am trăi într-o lume mai bună.
      1. Doar azi voi renunţa la mânie
Mânia născută de trecut împotriva altora, împotriva ta, împotriva lumii. Dacă am renunţa la ea  doar pentru azi am aduce  o zi pace în lume
2.     Doar azi nu-mi voi face griji
Grijile născute de viitor, pentru tine, pentru alţii, pentru bani, pentru oameni, pentru sănătate, grijile care rezonează cu fiecare celulă din corpul tău până când ele încep să cedeze pe rând. Dacă am renunţa la griji doar pentru azi am avea o zi de sănătate
3.     Doar azi voi fi recunoscător.
Fi conştient de ziua de azi şi numără-ţi binecuvântările, nu trebuie să fie lucruri mari, mulţumeşte-i inimii care bate, celui de alături pentru că te iubeşte, aerului pentru că te ţine în viaţă, plantelor pentru că produc oxigen, soarelui pentru ziua frumoasă. Dacă am fi recunoscători doar azi am avea o zi de bucurie.
4.     Doar azi îmi voi face treaba cu onoare
Nu contează ce vei face azi atâta timp cât e cinstit, cât nu iei de la altul, cât nu minţi, nu furi, nu înşeli, societatea încearcă să ne înveţe că există ranguri, că unii dintre noi sunt mai presus decât ceilalţi, în fond suntem egali, fiecare face ceva important, fără de care ceilalţi ar avea o viaţă mai puţin comodă, sigură, frumoasă. Dacă am munci cu onoare doar azi am invita abundenţa în lumea noastră.
5.     Doar azi voi fi blând cu toate fiinţele vii.
Toate fiinţele vii, nu numai oamenii, arată respect pentru viaţă oricum îţi va ieşi în cale. Dacă doar azi am iubi viaţa ce lume minunată am construi.
     Cinci  principii care nu îţi impun o viaţă legată de ele ci numai o zi, şi poate încă una,pentru că viaţa aşa se trăieşte câte o zi pe rând.
      Voi aţi găsit ceva în reiki?


6 comentarii:

  1. reiki nu-i o cale. e calea. toate sunt "calea", la urma urmei. aceeasi. difera doar denumirile pe care noi, oamenii, i-am dat-o.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi aduc aminte de povestea maestrului care isi astepta cei trei discipoli in varful unui munte. Primul a ales calea abrupta si a ajuns in 7 zile, altul pe cea inclinata si a ajuns in 7 saptamani, cel de al treilea calea ocolita si a ajuns in 7 luni. Fiecare este o cale si fiecare devine unica numai pentru ca asa o privim noi. Perspectiva conteaza :)

      Ștergere

Da-ti cu parerea ca e gratis