luni, 27 ianuarie 2014

Supa de pui pentru suflet

Pentru mine Supă de pui pentru suflet s-a dovedit a fi pomul lăudat. Aveam aşteptări de la cartea asta despre care auziesem multe. Aveam aşteptări cumva fundamentate şi pe succesul la public pe care l-a avut, asta ca să mă învăţ minte cu aşteptările, faptul că oamenii cumpără ceva în mari cantităţi nu înseamnă că acel ceva este neapărat genial.
         Nu spun că nu ar fi bună, dar sincer mi se pare genul de carte pe care să o dai unui copil de maxim 10 ani pentru a trage nişte concluzii cu privire la viaţă. Stilul celor doi autori este cumva limitat, povestirile au potenţial dar sunt spuse abrupt, sec de parcă ar fi liste de inventar.
         Promisiunea de pe copertă nu mi se pare dusă la îndeplinire : „povestiri pentru mângâierea inimii şi înviorarea sufletului”. N-aş prea zice sau poate în două situaţii: dacă la rândul tău ai nivelul puştiului de 12 ani sau dacă poţi folosi numai ideea unei povestiri peste care să împleteşti de unul singur emoţia.
         Poate este adevărat, poate europenii sunt mai dificili iar americanii mai simpli, mai copii, mai uşor de atins, poate doar eu sunt dificlă  iar Jack Canfield şi Victor Hansen sunt nişte naratori minunaţi.
         Pentru mine a fost una din cărţile pe care le-am citit din convingere, fără să mă simt în vreun fel motivată la terminarea ei, fără o fărâmă din atitudinea de „pot muta munţii din loc” sau măcar „viaţa e în fond mininată” pe care o carte motivaţională ar trebui să ţi-o lase.
         Mai mult ediţia pe care o am eu are o copertă absolut nefericit aleasă cu un puişor galben, pufos şi auriu. Cine ar vrea să îşi imagineze pufoşenia aia ajunsă vreodată  supă?

         Una peste alta dacă aveţi cartea asta pe lista de lecturi şi sufletul vostru nu e liniat la fel de simplu ca străzile în unghiuri drepte ale New – York-ului aş zice mai bine să nu o cumpăraţi, eventual împrumutaţi-o, eu una sigur nu aş fi păstrat-o  în bibliotecă, nici chiar dacă  nu m-aş fi mutat şi aş fi avut în continuare la dispoziţie o cameră întreagă numai pentru cărţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Da-ti cu parerea ca e gratis